Spoedgevallen 0900-8602  |  Contact: 030 - 670 12 03

De praktijk

Reglementen

Iedere dag doen wij er alles aan om het gebit van onze patiënten zo goed mogelijk te verzorgen. Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen (blijven) waarborgen en onze diensten zo efficiënt mogelijk te kunnen aanbieden, vragen wij u de volgende ‘huisregels’ in acht te nemen.

Bereikbaarheid

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.15 tot 12:15 uur en van 13:15 tot 17.00 uur. Buiten deze uren zijn we per mail bereikbaar op receptie@tpgz.nl

Afspraken maken

U kunt op verschillende manieren een afspraak in plannen. Dit kan telefonisch op 030-6701203. Na u bezoek kunt u kiezen of u direct een vervolgafspraak wilt plannen. Dat u uw volgende oproep gebruikt voor het inplannen van de halfjaarlijkse controle. In deze mail bevindt zich een link waarmee u in de online agenda een afspraak kunt plannen. Lukt dit niet of vindt u het prettiger een van de assistentes te spreken neem dan gerust contact met ons op.

Pijnklachten

Wij streven ernaar om patiënten met een pijnklacht nog dezelfde dag te zien op daarvoor gereserveerde tijdstippen. Wij verzoeken u in geval van een pijnklacht voor 10 uur ‘s morgens contact op te nemen met de praktijk.

Facturatie door Infomedics

In de praktijk zijn wij liever met u dan met onze financiële administratie bezig. Om deze reden hebben wij de facturatie overgedragen aan Infomedics in Almere. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. Voor u betekent dit dat u onze nota ontvangt via Infomedics.

Wij verstrekken Infomedics gegevens die nodig zijn voor een specificatie van de declaraties.

Als al uw gegevens bij ons bekend zijn: burgerservicenummer (bsn), polisnummer van de zorgverzekeraar, uzovi-code van uw zorgverzekeraar en uw adresgegevens, kan Infomedics de nota gelijk indienen bij uw zorgverzekeraar. Dan ontvangt u alleen nog de (rest)nota voor de kosten die niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd kunnen.

Het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn van 30 dagen. Infomedics is wettelijk gerechtigd de nodige maatregelen te nemen. Bij te lang uitblijven van de betaling start Infomedics een incassoprocedure op.

Voor een uitgebreider overzicht van de betalingsvoorwaarden klik op onderstaande link:
https://www.infomedics.nl/vraag-en-antwoord

Betalingsvoorwaarden:

Heeft u vragen over een factuur?
U kunt in dat geval contact opnemen met Infomedics.
Het telefoonnummer voor vragen over uw nota bij Infomedics is 036-2031900 of stel uw vraag via internet, kijk daarvoor op www.infomedics.nl

Privayregeling en geheimhouding

Patiënten informatie wordt niet met derden gedeeld zonder uw toestemming. Alle informatie blijft binnen de praktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor verdere medische behandeling of onderzoek (verwijzing). Wanneer u uw dossier opvraagt of wanneer een dossier overgedragen moet worden, bijvoorbeeld in verband met verhuizing, dan wordt er gevraagd een machtigingsformulier in te vullen voor het overdragen van het dossier. Deze gegevens zullen via een beveiligde digitale omgeving worden verzonden naar de betreffende praktijk.

Verhuizing

Als u gaat verhuizen, verzoeken wij u uw adreswijziging tijdig door te geven aan de receptionistes van de praktijk en aan uw zorgverzekeraar. Zo voorkomt u onnodige herinnerings- en incassokosten.

Klachten

Wij doen ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Mochten er onverhoopt klachten zijn, dan willen wij dit graag weten. U kunt dan contact opnemen met de praktijk, zodat we uw klacht kunnen bespreken en samen op zoek kunnen gaan naar een gepaste oplossing.

Wij zijn aangesloten bij het KNMT en de NVM, beiden organisaties beschikken over een klachtenregeling. Kijk voor verdere informatie op www.knmt.nl of op www.nvmmondhygienisten.nl

Zorgkaart nederland

Bent u tevreden over onze praktijk, dan kunt u dit aangeven op zorgkaartnederland.nl.

Niet nagekomen afspraak

We vragen u om bij verhindering dit zo spoedig mogelijk door te geven. Bij voorkeur uiterlijk 2 werkdagen voor de afspraken. Er zullen dan geen kosten in rekening worden gebracht.

Mocht dit om welke reden niet lukken mogen we de kosten van de geplande behandeling in rekening brengen. Dit is ter beoordeling van de praktijk.

Voor het verplaatsen van de afspraak vragen we u om dit telefonisch te doen.

Tarieven en vergoeding:

De tandartsrekening is opgebouwd uit verschillende codes. De tarieven die aan deze codes zijn verbonden, worden vastgelegd door de CTG (College Tarieven Gezondheidszorg) en de NZa (Nederlandse Zorg Autoriteit).

Voor een overzicht van deze tarieven kunt u kijken op onderstaande link.

Tarieven KNMT 2024Tarieven KNMT 2024

Mondzorg wordt niet door alle verzekeraars op dezelfde manier vergoed. Om een inzicht te verkrijgen in welke verzekeraars uw behandeling (ook voor orthodontische behandeling) vergoeden, kunt u kijken op www.vergelijkmondzorg.nl.

Zorgmail

Het uitwisselen van uw gegevens met u en zorgverleners gebeurt via een beveiligde omgeving.

We gebruiken hiervoor Zorgmail. Zorgverleners kunnen hiervoor het volgende mailadres gebruiken: tandartspraktijkgrootzandveld@zorgmail.nl

Interessant

Transparante beugel Clear Correct

Transparante beugel Clear Correct

Lees meer
1900 1267 Joan
Eerste Hulp bij Orthodontie

Eerste Hulp bij Orthodontie

Lees meer
1900 1267 Joan

Ervaringen

Type zoekwoord ...