Reglementen

Iedere dag doen wij er alles aan om het gebit van onze patiënten zo goed mogelijk te verzorgen. Om de kwaliteit van onze dienstverlening voor u te kunnen (blijven) waarborgen en onze diensten zo efficiënt mogelijk te kunnen aanbieden, vragen wij u de volgende ‘huisregels’ in acht te nemen. heeft u na het lezen van dit reglement nog vragen? neem dan contact met ons op, we zijn u graag van dienst.


Bereikbaarheid 
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.15 tot 12:15 uur en van 13:15 tot 17.00 uur. 

Afspraken maken
U kunt telefonisch afspraken maken of in de praktijk na uw bezoek. Voor het maken van een halfjaarlijkse controle sturen wij u een email voor het inplannen in de online agenda.  

Pijnklachten
Wij streven ernaar om patiënten met een pijnklacht nog dezelfde dag te zien op daarvoor gereserveerde tijdstippen. wij verzoeken u om in  geval van een pijnklacht voor 10 uur ‘s morgens contact op te nemen met de praktijk. 

Facturen/nota’s
De tandartsrekening is opgebouwd uit verschillende codes. De tarieven die aan deze codes zijn verbonden, worden vastgelegd door de CTG (college tarieven gezondheidszorg) en de NZA (nederlandse zorg autoriteit). voor een overzicht van deze tarieven kunt u klikken op onderstaande link.

Tarieven KNMT 2024


In de praktijk zijn wij liever met u dan met onze financiële administratie bezig zijn, om deze reden hebben wij sinds 1 augustus 2009 de facturatie overgedragen aan infomedics in Almere. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. Voor u betekent dit dat u onze nota ontvangt via infomedics.

Wij verstrekken infomedics gegevens die nodig zijn voor een specificatie van de declaraties. 

Als al uw gegevens bij ons bekend zijn: burgerservicenummer (bsn), polisnummer van de zorgverzekeraar, uzovi-code van uw zorgverzekeraar en uw adresgegevens, kan infomedics de nota gelijk indienen bij uw zorgverzekeraar. dan ontvangt u alleen nog de (rest)nota voor de kosten die niet rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar gedeclareerd kunnen worden - of voor het percentage van de nota dat niet vergoed wordt.

het is belangrijk dat u zich houdt aan de betalingstermijn van 30 dagen. infomedics is wettelijk gerechtigd de nodige maatregelen te nemen. bij te lang uitblijven van de betaling start infomedics een incassoprocedure op.

wie medische kosten declareert bij zijn zorgverzekeraar, moet soms lang wachten op zijn geld. te late betaling door uw zorgverzekeraar aan u betekent niet dat u de betalingstermijn van de nota kunt overschrijden. u blijft zelf verantwoordelijk voor het tijdig betalen van de nota.

voor een uitgebreider overzicht van de betalingsvoorwaarden klik op onderstaande link:
https://www.infomedics.nl/wat-zijn-de-betalingsvoorwaarden

bij het maken van afspraken gaat u akkoord met de geldende betalingsvoorwaarden. 

heeft u vragen over een factuur? deze kunt u helaas niet aan onze receptionistes stellen. hiervoor kunt u contact opnemen met  infomedics. 
het telefoonnummer voor vragen over uw nota bij infomedics is 036-2031900. of stel uw vraag via internet, kijk daarvoor op www.infomedics.nl

privayregeling en geheimhouding
patiënten informatie wordt niet met  derden door gedeeld zonder uw toestemming. alle informatie blijft binnen de praktijk, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor verder medisch onderzoek (verwijzing). wanneer u uw dossier opvraagt of wanneer een dossier overgedragen moet worden bijvoorbeeld in verband met verhuizing, dan wordt er gevraagd een machtigingsformulier voor het overdragen van het dossier. deze gegevens zullen via een beveiligde digitale omgeving worden verzonden naar de betreffende praktijk.

verhuizing
als u gaat verhuizen, verzoeken wij u uw adreswijziging tijdig door te geven aan de receptionistes van de praktijk en aan uw zorgverzekeraar. zo voorkomt u onnodige herinnerings- en incassokosten. 

klachten
wij doen ons best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. mochten er onverhoopt klachten zijn, dan willen wij dit graag weten. u kunt dan contact opnemen met de praktijk, zodat we uw klacht kunnen bespreken en samen met u op zoek kunnen gaan naar een gepaste oplossing.

wij zijn aangesloten bij het knmt en de nvm, beiden organisaties beschikken over een klachtenregeling. kijk voor verdere informatie op www.knmt.nl of op www.nvmmondhygienisten.nl

zorgkaart nederland
bent u tevreden over onze praktijk, dan kunt u dit aangeven op zorgkaartnederland.nl. op de homepage vindt u een link naar deze website. alvast hartelijk dank voor uw reactie!

Inschrijven nieuwe patiënten

Vul hier het online formulier in om uw gegevens naar ons door te sturen, wij zullen daarna kontakt met u opnemen om een afspraak in te plannen.
Op dit moment nemen we nog beperkt patienten aan.
Lees verder
Wij zijn weer geopend voor nieuwe patienten. U kunt zich hier online aanmelden.
Direct online inschrijven

Behandelingen

Mondhygiënist in Leidsche Rijn

In onze tandartspraktijk in Leidsche Rijn zijn mondhygiënistes werkzaam. Zij houden zich met name bezig met de gezondheid van uw tandvlees, waarbij ze ook het voorkomen van gaatjes niet uit het oog verliezen.
 
Mondhygiënist in Leidsche Rijn

Tandarts voor orthodontie in Leidsche Rijn

Bij tandartspraktijk Groot Zandveld in Leidsche Rijn is een ervaren en deskundige tandarts die verantwoordelijk is voor de orthodontische behandelingen bij u en uw kind (beugel).
 
Tandarts voor orthodontie  in Leidsche Rijn

Tandarts in Leidsche Rijn

Binnen Tandartspraktijk Groot Zandveld in Leidsche Rijn werken meerdere tandartsen, die een breed pakket aan tandheelkundige behandelingen voor u uitvoeren.
 
Tandarts in Leidsche Rijn

Kindertandzorg in Leidsche Rijn

Gespecialiseerd in verzorging en behandeling van het kindergebit
 
Kindertandzorg in Leidsche Rijn