Heb je een
afspraak staan met één van onze behandelaars en vergeet je die na te komen?
Dat kan
gebeuren. In de hectische wereld waarin wij leven kan dit voorkomen. Hoewel wij
volgens de Nederlandse Zorgautoriteit de geplande behandeling volledig in
rekening kunnen brengen bij het niet nakomen van de afspraak met één van onze
behandelaars doen wij dit niet. Althans, niet wanneer dit de eerste keer is dat
het gebeurt. Komt het meermaals voor dan brengen wij hiervoor wel een bedrag in
rekening.
Kosten
niet nagekomen afspraak bij één van onze behandelaars.
Zoals gezegd brengen wij bij de eerste
keer dat een afspraak wordt gemist geen kosten in rekening. Bij een tweede keer
of nog vaker doen wij dit echter wel. De kosten die wij in rekening brengen
zijn afhankelijk van de behandeling en bij wie je een afspraak mist.
Hieronder tref je de kosten voor een
niet nagekomen afspraak bij de tandarts aan.
- 1e keer is coulance
- 2e keer afspraak met tandarts, orthodontist, mondhygiënist of (paro) preventie
assistente, € 2,00 per minuut van de behandeling.
- 3e keer ontvangt u de volledige rekening van de behandeling.
Wat te doen als je een afspraak wilt
afzeggen?
Heb je een afspraak staan bij één van
onze behandelaars maar kan je deze niet nakomen dan verwachten wij dat je deze
tijdig afzegt. Dat betekent dat wij van jou verwachten dat je een afspraak
uiterlijk 48 uur van tevoren afzegt. Doe je dit uiterlijk 48 uur van tevoren
dan brengen wij geen enkele kosten in rekening. Dit kan per telefoon of per
email.
Wil je jouw afspraak verplaatsen naar
een ander moment? Dan kan dit alleen telefonisch. Wanneer we dit per email
proberen te doen is het vaak moeilijker om een geschikt tijdstip voor de nieuwe
afspraak te vinden in beide agenda’s. Ook voor het verplaatsen van een
bestaande afspraak verwachten wij dat dit uiterlijk 48 uur voor het tijdstip
van de afspraak plaatsvindt.