Door ieders medewerking is het gelukt om over te stappen op
een nieuw softwareprogramma met veel meer mogelijkheden. De zuil in de wachtkamer waar u zich kunt
aanmelden geeft flinke verlichting aan de receptie. Wachttijden kunnen we
hiermee beter reguleren. Met het aantrekken van een sterilisatie-assistente
kunnen we efficiënter en rustiger werken.
Het traditionele happen voor gebitsmodellen hebben we kunnen
vervangen door een ultramoderne scanner. Door gebruik van dit apparatuur kunnen
we veel preciezer werken wat ten goede komt aan de kwaliteit in het
techniekwerk bij bijvoorbeeld het vervaardigen van kronen, knarsplaatjes en
nachtbitjes voor de orthodontie.
Dit zijn een aantal voorbeelden van mooie veranderingen in het
afgelopen jaar. Hier zijn we erg tevreden over.
De overgang naar de blokagenda met het Periodiek MondOnderzoek
(PMO) heeft in het tweede helft van dit jaar aardig wat voeten in de aarde
gehad.
We wilden hiermee bereiken dat u als patiënt in één
bezoek de halfjaarlijkse gebitscontrole en de gebitsreiniging in één keer zou
kunnen laten uitvoeren.
De vaak moeilijk planbare combinatieafspraken (tandarts/mondhygiënist)
zoals we eerder deden, werden hiermee ondervangen.
We staan nog steeds achter het besluit dat we destijds
zijn overgegaan naar een blokagenda en te werken met de PMO’s, al hadden we dit
onderdeel graag succesvoller gezien.
Vele pogingen hebben we gedaan om er een succes van te
maken maar we moeten erkennen dat door tekorten in onze personeelsbezetting deze
werkwijze niet goed van de grond kan komen.
We hebben besloten om per januari weer terug te gaan naar
onze ‘traditionele’ 1 kamer planning.
Dit betekent dat tandarts en mondhygiëne
afspraken weer los gepland gaan worden. De geleerde les uit het verleden is dat
we niet terug willen naar de ‘combi-afspraken’. De match maken tussen
verschillende behandelaren die veelal parttime werken, werkt belemmerend in het
maken van afspraken en kost de receptie te veel tijd met lange wachttijden tot
gevolg. Dit willen we als volgt gaan doen in het nieuwe jaar:
Als u bij ons bent geweest voor de halfjaarlijkse
controle zal u worden gevraagd geen nieuwe controle afspraak vooruit te
plannen. De meesten van u zijn dit gewend en het zal dan ook even wennen zijn
dat dit niet meer kan.
Voor uw volgende halfjaarlijkse controle krijgt u, tegen
de tijd dat u weer aan de beurt bent voor de halfjaarlijkse controle, een
uitnodiging via de mail waarin een link staat waarmee u toegang krijgt tot het
online planningsysteem.
U kunt dan zelf aan afspraak inplannen. Op dit moment
zijn we vrij ver in de voorbereidingen tot dit systeem en de verwachting is dat
deze manier van oproepen per januari 2023 in werking zal treden. We zullen u
hierover informeren zodra het online plannen van start gaat.
Overige te maken afspraken voor de mondhygiëne-, ortho-,
en tandartsbehandelingen zal nog steeds door de receptionistes worden gedaan.